forside

fredag 25. desember 2009

En vakker juletid


Hei på dere søtinger.

Snøen daler ned og julefreden har kommet. Alt stress og mas er over, å nå kan en bare sette seg ned å kose seg med familie og god mat. Julen er en herlig tid, alltid like stresset og masete, men det hører da med gjør det ikke? Vi fikk i værtfall en hvit jul, å bare det gjør at stemningen stiger i alle hjem.
Jeg har forøvrig fri hele romjulen. Og deilig er jo det, men litt rart også. I et halvt år nå har det bare vært stress og mas for meg med huskjøp, oppussing og innredning av mitt nye hjem. Å nå har jeg plutselig fri frem til 4 januar! Å har egentlig ingenting å gjøre, har jo stresset sånn før jul for å bli ferdig med alt her. Men noe må jeg da finne på, så nå har jeg en plan. ;o)
Jeg har lenge pratet om å male alle mine mørke møbler hvite, så nå tenkte jeg og begynne med det. Å det gleder jeg meg veldig til.
Men nå skal dere se noen julebilder fra mitt hjem.



Min lille "sølv" samling. Duken blir litt rar på bildet her da men. Koselig er det lell!



Å litt mer sølv. De to vakre stakene i bakgrunnen der fikk jeg til jul. De er fra Lene Bjerre, min favoritt! ;o)



:o)



Fikk vakre tulipaner også. Setter de kaldt om natta så holder de seg lengre.



Å endelig fikk jeg disse råkule potetsekkputene!!! De har jeg sett etter lenge, så fikk jeg de til jul. Da ble jeg så glad. ;o)
Litt mørkt og rart det bilde her, men som sagt er jeg ingen racer bak kamera. Heller forran! Haha ;o)



Måtte jo også lage litt marsipan til jul. Her er det marsipankuler som er rullet i kakao.



Mitt lille koselige juletre. Se bort i fra tv`n og mac`en min på bildet da. ;o)



Mine fine rosa julestjerner og hjemmelagde lys. ;o)



Å her tilslutt, mitt nye "fuglebur". Dette fikk jeg også til jul, har siklet på det lenge. Det er jo så fint, å man kan jo ha så mye rart inni der. Nå har jeg lagt en del julekuler i sølv der, å hengt opp 2 vakre glassklokker i toppen.

Nei nå er det natta her. Går så mye fint på tv i julen så får vel prøve å slappe av litt og få med meg noe.
Håper dere alle har en fortsatt fin jul! :o)

Simone


1 kommentar:

Anette <3 Luca Lino sa...

Kjempe stilige de lyktene i vinduene fra Covent garden.Nok en gang ville ikke malt så mye av det. Syns det var koselig hos deg med det brune innimelom. Fint me hvit shabby chic men kan fort bli mye og da blir man lei. det har iallefall eg blitt. hehe....