forside

mandag 24. mai 2010

Ingen slapp pinsehelg nei...

God kveld.
Ja nå kom jaggu regnet så vi måtte gi oss ute for denne gang. Har drivi ute non stop siden fredag. Så her har det skjedd ting skal jeg si dere. ;o)



Vi graver etter gull. Hehe nei da, jeg har fått drenert huset og lagt tak denne helgen. Å det ble ikke uten komplikasjoner heller. En eller annen tulling som har bodd her før hadde lagt strømkabelen 10 cm under jorda bare så den gikk føyken. Men elverket var raskt på plass å fixa saken. Det skulle ikke være sånn sa de, så ble det brått strøm igjen. ;o)



Her har vi min snille gravemaskinfører dypt konsentrert. Å det nye inngangspartiet foran huset.
Polakken min driver på taket. ;o)


Her er min tomt nå, passe grisete og rotete her ja. Men har fått ryddet opp i masse ting. Tatt bort busker og stabla steiner osv. ;o)


Her er vi ferdig med dreneringa og driver med finpussinga. Foran her skal jeg ha 35 kvm med terrasse også. ;o)



Ho mor er fornøyd med dagens arbeid. ;o)


Her på siden har jeg stablet opp et steingjerde mot naboen. ;o)



Polakken min og jeg jobber på taket. Men her oppe var det faktisk så varmt at jeg ikke orket å være der. Så Polakken vrengte av seg klea å fortsatte å jobbe han. ;o)
Det har vært knallvær hele helga så vi var heldig med den. Men eneste ulempen med det er at jeg er skikkelig solbrent! hehe :o)



Her er jeg på vei under huset for å grave litt for hånd. Ja for noen luringer har faktisk satt dette påbygget på påler å det er ikke så lurt når en skal drenere der, men vi fikk til det også vi. ;o)



Foran huset her skal jeg ha hvit singel og en hvit mur mot naboen oppe ved gjerdet der. Tror dette blir veldig veldig bra. ;o)

Takker så mye til alle mine hjelpere i helgen, vi var totalt 9 stk som jobbet og sleit. Satt utrolig pris på all den hjelpen jeg fikk. Det er ikke alltid bare bare å eie et hus alene nei, så veldig bra med god hjelp. ;o)

Nå er det kvelden her i huset, ny kort arbeidsuke igjen heldigvis. ;o))

Bonne nuit a tous.

Simone

8 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Tror du jeg fikk flashbacks av å se dette da, som drenerte to hus på to år!?! ;)
Kjekt med hjelp da!
Jeg skal også ha hvit singel etterhvert... (stiene her)
Må vel sende planter til deg senere nå jeg da! ;)
PS skal få sendte pakken din snart, men er litt mye for tiden (Leon syk konstant han nå, og vil ikke sove mer)

Anonym sa...

Du er skikkelig flink, men også heldig som har så flike og snille hjelpere:-) hilsen mor

Maliva`s verden sa...

Hei...skal si du er jenta i farta jeg. Enig med din mor, du er kjempeflink. Sikkert ikke bare bare å eie et hus helt aleine. Lykke til videre, skal bli spennende å se hvordan resultatet blir til slutt;o) Klem fra Maliva

tinemor sa...

Skikkelig arbeidshjern!
Må være deilig å få gjordt det.


Nei, det er Chic Antique som leverer de. Jeg selger de i butikken. Sjekk ut shoppen min. Der er pris og str.
http://tinesshop.blogspot.com

Klem

Magdalena sa...

kjære vene.. må det bli bra til slutt...
klem,magny

Guttemamma sa...

HJelpes som dere står på..skummelt å krype under huset synes jeg...:-)
Ha en fin uka du,graveguri!!
klem♥

h.espe sa...

Skal si dere har gjort litt av en innsats i pinsehelgen - så flinke dere har vært! Resultatet kommer til å bli knallbra!

Super uke videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Sabrina Spattini sa...

Very nice blog :)

Laboratorio Delle Fate