forside

tirsdag 2. februar 2010

Hvordan servise skal jeg velge?


Hei på dere.

Lurer på å kjøpe meg et ordentlig servise snart. Har aldri samlet på noe sånt jeg da. Har heller brukt penger på ting som synes litt mer i huset. hehe
Men nå er det på tide og bytte ut dette her synes jeg.






Ja det er så enkelt som et Ikea servise jeg har. ;o) Men synes dette er ganske så søtt, og det har fulgt meg i mange år.
Nå har jeg finni ut at jeg må ha meg et nytt, men er så mange fine der ute så er litt usikker altså.

Her er noen jeg har sett på, men hvem skal jeg velge???


















Dette liker jeg best da. Det er fra Wedgwood og heter Edme.



Dette også. De har så mye ekstra ting i det serviset der, søte boller og mugger. Så lurer på om det blir dette. Hva synes dere da? Kjekt med litt tilbakemeldinger, evnt om noen vet om flere fine serviser. ;o)

Nei nå er det kvelden her, begynner og bli bedre så prøver å snike meg på jobb i morgen.

En riktig god natt til alle dere søte venner. ;o)

Simone

11 kommentarer:

I drømmeslottet sa...

Jeg synes Edme er kjempe nydelig! Jeg tenker at det er mer klassisk og kan vare i mage år, fremfor ett med mønster? men mange fine andre forslag også..

Anonym sa...

det hvite og blå var jo kjempelekkert da.akkurat sånn jeg er på utkikk etter...hvem slag er d da?

Nina i Paradiset sa...

En venninne av meg har Edme, og jeg syns det er innmari fint.
Det med blå dekor (husker ikke navnet i farta) er også kjempefint da, mer sjeldent og en tanke dyrere...
Det jeg likte minst var det med teksten Arie på.
;)

Mitt hvite hus sa...

Her var masse fint å velge i.. her har vi bare Ikea også.. eller ikke bare ,men som er nytt ellers e det brukt som finnes i skapene...


Klem Kerstin

Magdalena sa...

nydelige bilder.. det hvite og duse blå er bare lekkert, har ei veninne som kjøper en kuvèrt ad gangen... de hvite duIke ahar vi 20 stk av til middagstallerker, de er fine men er blitt fort skrapt opp, vet ikke om det er bestikket som lager merker, eller om det er oppvaskemaskinen.
ellers kan det være lurt å søke på qxl, der kan man finne nostalgiske servise ( særlig kaffeserviser)
klem klem og fin dag,- lyke til me dvalget :O)))

mAgNY

(eddas) sa...

Åhhhhh det hvite og blå var bare skjønt og det med roser.....hvor er det blå og hvite fra??
Jeg har ikke et helt servise av samme slag...jeg har masse forskjellig som passer sammen:)
Gammelt......det eneste nye jeg har er 10 tallerker fra Rosendahl...i beige....men det passer inn og blande med det andre jeg har...
Ha en kos dag
goeklemmer sends

lisje astrid's husblogg sa...

Heisann:)
Tusen takk for så gode ord frå deg:)
Edme er såååå fint,synest eg:)
Stoltrekka har eg kjpt på Living i Bergen.
Er veldig fornøgd med dei:)
Ønsker deg ein flott dag:)
Klem frå Astrid<3

h.espe sa...

Er ikke enkelt det der, er jo så masse flott å velge i... Synes Ikea serviset ditt var kjempeflott jeg ;o)

Fortsatt fin uke til deg!

Klem

Jannickes Hjemmekos sa...

Heisann
Første gangen jeg er innom bloggen din, mye fint. Når det gjelder servise ville jeg tatt hensyn til følgende:

- Det er noe du skal ha i mange år
- Fargemønster er fint, men du blir litt bundet med duk, servietter, lys osv.
- Det bør være av porselen og ikke for tykk (ubehagelig å drikke kaffe av tykke kopper)
- Av de du viste frem, synes jeg Edme var nydelig.

Jeg er akkurat ferdig med kaffeservise til 12 personer (valgte frokost-tallerken istedenfor kakeasjetten). Jeg valgte Cellini av Willeroy og Boch - og er kjempefornøyd. Lykke til - hilsen Jannicke

Simones Country Home sa...

Hei damer.

Takk for alle hyggelige kommentarer og gode råd.

Går nok for Edme serviset jeg tenker jeg. Har fått noen tips om at de har det på netthandelen så da skal jeg se der.

En riktig god helg til dere alle samen.

Klem fra meg ;o)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Masse fine serviser! Synes Edme er nydelig !!! Har selv solgt Arie i butikken min , og må si det er penere enn det bildet viser ....

Lykke til da!!! Klem