forside

tirsdag 15. mai 2012

Endelig!!! ;o)

Hei på dere. 
I dag er dagen jeg har ventet på lenge, vi har nemlig fått sådd plen! Har jo levd i et gjørmekaos i nesten 2 år nå, men i dag ble det virkelig plen. Hadde egentlig bestemt meg for ferdigplen, men var litt usikker på det da tomta her er så skjev. Så kjøpte i stedet de dyreste og mest hurtigvoksende gressfrøene.   ;o)
Har hatt graver som har pussa og retta opp her, et sykt antall jordlass tilkjørt med lastebil, også singel. 

Så for et par dager siden fikk jeg et lastebillass med fin matjord som jeg kunne så i. Min kjære dro ut alt med en graver så det var klart til såing i dag.  Hadde nemlig bestemt at jeg skulle ha gress eller så før 17 mai! 
Så her kommer det noen inspirasjonsbilder av vakre hager pluss et par fra dagens økt.   :o)


Jeg ønsker meg veldig en slik "villnisshage" med masse blomster over alt.   :o)


Med masse bed, og kanskje et lite hus.   ;o)


En sånn flott portale kanskje.   ;o)


Og selvfølgelig masse lavendel, meeen det er nok ikke så lett her i Norge desv. Men hos familien min i Frankrike vokser de jo vilt, hender jeg får med meg en haug med tørket derfra. Enn så lenge blir det i potter og urner her.   :o)


 
 Her fra min hage i kveld. Nysådd og fint.
Fått opp et epletre til høyre der, og i mellom der skal jeg ha en utelampe. Så skal det være singel forran platået der. Der skal det også støpes ned stein.   :o)



 Har begynt å planlegge bed og hvordan stien ut til parkeringen skal være. Så i morgen blir det innkjøp av duk og steiner. 
Der bilene står nå skal det fylles opp med masse singel, snakker nok en 3-4 lastebillass her også. Tror dette blir så bra altså, hva tror dere?
Jeg har ikke mye erfaring med å lage hage osv, det er ikke bare bare å være alene om et hus å ta alle avgjørelser selv. Men tror og håper dette vil bli bra. Kom gjerne med tips folkens om dere kommer på noe lurt.   ;o)))

Bonsoir.

Simone

8 kommentarer:

Anne Elisabeth sa...

Ahhh ser ut til at det blir skikkelig bra!:-) Blir nok deilig å få gress og fiin plen i hagen :)

Sivs verden sa...

Dette tror jeg blir bra ja:-) Så fint inngangsparti dere har.

Klem

Lenes blogg sa...

Lykke til med å skape drømmehagen din!

Siren sa...

Hei, gratulere med nysådd plen...jeg kjenner så godt igjen den følelsen! :) Ut i fra beskrivelsen din, så høres det ut som om jeg og du har hatt samme utgangspunkt for hagen. Var ikke plantet en eneste plante i hagen som vi tok over, det var ikke plen engang. Men etter noen års beplantning begynner det endelig å komme seg :)

Likte veldig godt inngangspartiet, når det har fått vokst seg til kommer det til å bli kjempefint! :)

Guttemamma sa...

Dette kommer til å bli flott, Simone!! Fine inspirasjonsbilder også!! Takk for Miss Mette tips!
Klem♥

Tone sa...

Dette ser ut til å bli supert:)
HAr en drøm om blomsterhave selv, men vi får se...
Planlegger stadig, hehe

God feiring i morgen:))
KLem

Lene fra Lillehammer sa...

så flott dette kommer til å bli Simone, du har masse å glede deg til fremover. Når det gjelder lavendel så finnes det typer som er herdige her i landet vettu. Jeg har sådd masse lavendel men jeg er usikker på om de kommer til å klare vinteren, men jeg prøver.
Jeg kjøpte ihverfall en type lavendel hos Oasen for en del år siden og den klarte alle vintre. Men jeg har de ikke lengre da de ble så svære og jeg flyttet de......ble vist borte et eller annet sted.
Eller kan jo isop være en god erstatter for lavendel da, jeg har den bl.a. som kantplante langs et svært bed. Lett å lage nye planter av den og lett å ta frø og så og ikke minst.......DEN FRØSÅR SEG SELV MEGET LETT - OBS-OBS
Ha en flott 17. mai-feiring snuppa!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så massen flotte bilder! Nydelig! Kurven er kjøpt i butikken jeg jobber! Har en i gjen i denne str.. kan sende den deg om du ønsker det :-) solhaug interiør! Klem fra solveig! Og Hipp Hipp hurra :-)